Quantcast
افزودن به علاقه‌مندی

نقاشی کودک

آموزش نقاشی کودک راه و رسم خود را دارد. اول باید روحیه فرزندتان را شناسایی کنید. اگر علاقمند به نقاشی بود او را به سمت کلاس‌های مخصوص سنش هدایت کنید چراکه بر اساس سن کودک، نحوه دست گرفتن مداد، نوع نشستن و آنچه که نقاشی می کند متفاوت است.

این دوره مخصوص کودکان نقاشی است که می‌خواهند آینده درخشانی داشته باشند.

مدت زمان دوره : ۸ جلسه 
رورهای برگزاری  : چهارشنبه ها ساعت ۱۸-۱۶

رده سنی: ۵-۱۰ سال

 

 

لازمه آموزش نقاشی کودک چیست؟

کودکان در سنین پایین دوست دارند که نقاشی را با خط خطی شروع کنند. به طور کلی دو سالگی سنی است که خط خطی کنترل می شود و یک سری اشکال تکراری اجرا می شود. معمولاً در این سن کودک روی انگشت شست خود تکیه می دهد.
کودکان در برخی از سنین علاقه زیادی به نقاشی با گل یا گچ دارند پس بهتر است که بستر لازم برایشان فراهم شود. بررسی ها نشان می دهد که استفاده از قیچی های مخصوص کودکان گزینه خوبی برای شروع کار است.
کودکان با خط خطی کردن یاد می گیرند که مداد را چطور باید در دست خود نگه دارند و همینطور مهارت های حرکتی شان افزایش می یابد و پرورش داده می شود و سبب خلاقیت و نوآوری می شود. اشکالی ندارد که کودک شما چمن را بنفش نقاشی می کند او می تواند هر آنچه در ذهن خود دارد وارد صفحه نقاشی نماید.
چیزی به اسم تنبیه کودک یا تشویق افراطی و حتی تصحیح در آموزش نقاشی کودک معنا ندارد، افراد باید فقط جنبه نظارتی داشته باشند و سعی کنند حس خوبی به کودک بدهند. اگر از نقاشی کودک خاطره ای در ذهن شما پدیدار شد می توانید به او اعلام کنید.
از کودک بخواهید از نقاشی خود برای شما توضیح دهد برای مثال نقاشی خانه خود را توضیح دهد.این کار باعث می شود او احساس ارزش نماید. همه موارد گفته شده لازمه آموزش نقاشی کودک محسوب می شود.

آموزش نقاشی کودک با مداد رنگی:

رنگ ها اثر بخشی خوبی ذهن کودکان زیر ۵ سال دارند و فرصت خوبی برای یادگیری رنگ ها است از کودک خود بخوانید که مداد رنگی را بخش اصلی نقاشی خود در نظر بگیرد و تعریف درستی از رنگ ها برای او داشته باشید. به این ترتیب کودک می آموزد که رنگ ها بخش مهمی از زندگی او هستند.

آموزش نقاشی کودک با مشاهده اشکال:

از یک سنی به بعد کودک می تواند برخی از اشکال را به خوبی ترسیم کند. شکل های هندسی و ایده های ریاضی در این زمینه اثربخشی خوبی داشته باشد. در این مرحله از آموزش کودک وارد دنیای تفسیر نقاشی می شود به طوری که ارتباط بین خطوط را شناسایی می کند.

 

اولین دیدگاه را ثبت کنید.

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید
Clicky