Quantcast
افزودن به علاقه‌مندی

جمع خوانی داستان

دوره جمع خوانی داستان
با محوریت داستان بلند “پس از بیست سال” نوشته سلمان کدیور
حرکت گام به گام با داستان، خوانش داستان نویسانه متن، دانش افزایی درباره ساخت و بافت داستان، بررسی ایده های متناظر و متناسب با متن
پاییز و زمستان 1402

12 جلسه

روزهای برگزاری: سه شنبه ها

ساعت برگزاری: ساعت 13تا 15
هر هفته

 

 

دکتر احمد شاکری (زاده ۱۳۵۳، تهران) نویسنده و منتقد ادبی و سردبیر فعلی فصلنامه قلم است. وی از منتقدان مطرح ادبیات داستانی‌ بوده و خواستار رسیدن به چیزی تحت عنوان ادبیات دینی است. او جریان‌های ادبی مختلف در ایران را با جدیت رصد و نقد می‌کند. علاوه بر سردبیری فصل نامه قلم، مدرس دوره‌های داستان‌نویسی نیز هست. احمد شاکری در چندین جشنوارهٔ مختلف، به عنوان داور حضور داشته‌است. از جمله از سال ۸۸ تا ۹۲ به‌طور متناوب عضو هیئت علمی یا از داوران جایزه جلال بوده‌است. وی عضو شورای سردبیری ماهنامه ادبیات داستانی، عضو و هیئت مدیره انجمن قلم ایران و عضو هیئت علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز هست. برخی از آثار او عبارتند از: انجمن مخفی (رمان)، انتشارات سوره مهر، ۱۳۹۵.
بازتاب (مجموعه نقد پنج رمان: آتش بدون دود، من او، کشتی پهلو گرفته، در جستجوی من، شیدا)
عریان در برابر باد (رمان)، انتشارات سوره مهر، ۱۳۹۷.
سرزمین پدری (مجموعه داستان)
نفس (مجموعه داستان)
باران نیمروز (مجموعه داستان)
در بین آثار داستانی دکتر احمد شاکری، رمان انجمن مخفی، جوایز بسیاری را به دست آورد که از جملهٔ آن می‌توان به جایزه قلم زرین در بخش داستان، شناخته شدن به عنوان کتاب سال در سال 1387 و رمان برگزیده کتاب سال در هشتمین جشنوارهٔ کتاب سال شهید حبیب غنی پور اشاره کرد. همچنین کتاب جستاری در اصطلاح‌شناسی و مبانی ادبیات داستانی دفاع مقدس او در هجدهمین همایش کتاب سال حوزه به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد. این کتاب برگزیده جشنواره نشان دهخدا نیز شده و در جایزه قلم زرین به عنوان کتاب تقدیری شناخته شد.

دوره جمع خوانی داستان توسط ایشان در مرکز آموزش حوزه هنری تدریس می شود. علاقمندان به شرکت در دوره می توانند از طریق لینک https://maktabemehr.com/ حداکثر تا 22 آبان برای ثبت نام اقدام کنند.

اولین دیدگاه را ثبت کنید.

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید
Clicky