Quantcast
افزودن به علاقه‌مندی

بازیگری(مقدماتی)

ثبت نام در دوره

مکتب مهر با برگزاری یک دوره کامل کلاس بازیگری مقدماتی برای علاقه‌مندان به رشته بازیگری این امکان را به وجود آورده تا با شرکت در یک دوره آنلاین خود را برای شروع یک فعالیت حرفه ای آمده کنند.

 

این دوره در دوازده جلسه و به صورت آفلاین برگزار میگردد.

 

مدرس دوره استاد علی سلیمانی از بازیگران برجسته ، با تجربه و متعهد کشور هستند.

 

برای دریافت اطلاعات دقیق و کامل‌تر در مورد بازیگری و  سر فصل‌های کلاس بازیگری مقدماتی مکتب مهر تا انتهای این نوشته ما را همراهی کنید.

هنرپیشه کیست؟

کلاس بازیگری

شاید به توان تمام انسان ها را به نحوی هنرپیشه یا بازیگر دانست تمامی ما انسان ها در طول حیاتمان در حال بازی کردن نقش شخصیتمان هستیم شخصیت‌هایی هر کدام چندین وجه مختلف دارد پس میتوان گفت هنر بازیگری در سرشت همه‌ی انسان‌ها به نحوی نهادینه شده است.

تعریف کلاسیک بازیگری چیست؟

بازیگر یا هنرپیشه به کسی گفته می‌شود که به‌طور حرفه‌ای یک نقش را در یک نمایش، تئاتر، سینما و تلویزیون بازی می‌کند. تعاریف زیادی برای بازیگری وجود دارد یکی از تعاریف دیگر بازیگری را میتوان این‌طور بیان کرد:

بازیگر به کسی گفته میشود که با تحلیل نقش وشخصیتی که به او سپرده شده یک سری حرکات و بیان‌های مناسب با نقش را ایفا میکند تا آن شخصیت را به بیننده بشناساند.

اما بد نیست به تعریف هنر بازیگری و هنرپیشگی از زبان یکی از بزرگان این هنر یعنی استانیسلاوسکی  نیز بپردازیم:

 

استانیسلاوسکی که بود؟

یکی از معروف‌ترین متد‌های اکتینگ را میتوان شیوه بازیگری استالایوسکی دانست. شغل اصلی این متفکر بزرگ معلمی بود اما درکنار معلمی به بازیگری،کارگردانی،تهیه کنندگی و حتی خوانندگی اپرا نیز میپرداخت.اما مهم‌ترین ویژگی استانیسلاوسکی را میتوان وسواس او در نویسندگی دانست.او با ساختار زندگی انسان‌ها آشنایی کامل داشت و به همین خاطر جلسات تمرین خود را آزمایشگاهی میدانست برای جزئیات رفتار انسان ها.

شیوه‌ بازيگری استانیسلاوسکی:

استانیسلاوسکی در یکی از جلسات تمرین تئاتر متوجه وابستگی یکی از بازیگران به حیوان خانگی‌اش شد، این نکته او را به فکر فرو برد کرد که حیوان‌خانگی بازیگر میتواند بین رفتار طبیعی و زمانی که آن بازیگر در حال ایفای نقش است تمایز قائل شود، پس چه اتفاقی باید رخ دهد که بازیگر به قدر طبیعی نقش شخصیتی که به او سپرده شده را طبیعی بازی کند که تماشاچی شخصیت نقش را به عنوان شخصیت بازیگر قبول کند.

این نظریات زمانی به ذهن استانیسلاوسکی خطور کرد که در آمریکا اجرا نقش کاملا نمایشی بود و هنرپیشگان حرکات و رفتارهای اغراق شده و تکراری در ایفای نقش‌ها به کار میبردند.در نتیجه استانیسلاوسکی به ایده ای برای بازیگری رسید که بازیگران باید مهارت‌هایی از قبیل تغییر دادن صدا،تغییر لحن و حتی تغییر حرکات بدن هستند و به این صورت او باعث وارد شدن زبان بدن به عرصه بازیگری شد و تغییر شگرفی در طبیعی‌تر شدن نمایشֱها به وجود آورد. استانیسلاوسکی با آنکه هرگز به آمریکا نرفت اما تئوری هایش سرلوحه بیشتر سبک های بازیگری غرب قرار گرفت.

هنرپیشه کیست از زبان استانیسلاوسکی:

بازیگر کسی است که توانایی بازگو کردن افکار شخص دیگران، توانایی واگذار کردن کامل خود در خدمت هیجانات کسی دیگر و آفرینش اعمال کسی دیگر را دارد آنچنان که گویی این اعمال از خودش سر میزند.

 

تفاوت بین سینما و تلوزیون:

برای یک بازیگر خوب فرقی نمیکند در تئاتر، سینما یا تلویزیون به ایفا نقش بپردازد یک بازیگر خوب سعی میکند در تمام مدیوم‌ها بهترین بازی را به نمایش بگذارد.

جمله بالا اصلی است که تمامی علاقه مندان به بازیگری آنرا میداند اما در این بخش میخواهیم به موضوعات دیگری پیرامون این مبحث بپردازیم. یکی از مواردی که پرداختن به آن ضروری است شیوه‌ی ایفای نقش در هر کدام از این صحنه ها است مطمئنا بازی کردن نقش و هنرپیشگی روی صحنه تئاتر و در مقابل تماشگر‌های زنده و به صورت رو در رو با ایفای نقش مقابل دوربین فیلمبرداری یک اثر سینمایی متفاوت است. حتی ایفای نقش برای یک سریال و اثری که در تلویزیون نمایش پیدا میکند با ایفای نقش در سینما و تئاتر نیز فرق دارد.بگذارید به صورت کوتاه و خلاصه به تفاوت‌های بازیگری در سینما و تلویزیون بپردازیم.

مایک رایان یکی از هنرمندان و فیلمسازان مطرح آمریکایی معتقد است عمده تفاوت آثار سینمایی و تلویزیونی در نوع فیلمنامه نشان داده می شود. او به عواملی همچون راوی داستان، نوع روایت، محتوای داستان و شخصیت ها اشاره می کند و معتقد است فیلم های سینمایی و تلویزیونی در این مسائل تفاوت دارند.  و این تفاوت مطمئنا بر اجرای نقش توط بازیگر نیز تاثیر هایی خواهد داشت. فیلم های تلویزیونی بسیار را دیده ایم که بسیار متکی بر دیالوگ هستند و داستان های آنها به وضوح متفاوت از فیلم های سینمایی است. در ضمن در سینما با آثاری روبرو می شویم که گاهی هنری هستند و گاهی روایت آنها متکی بر تصویر عریض سینما یا نمایش احساسات بازیگران در سکوت است. پس به این نتیجه میرسیم که بازیگری در سینما و تلویزیون بخاطر تفاوت درفیلمنامه، محتوا، کارگردانی و مخاطب با یکدیگر تفاوت های دارند.

موضوع دیگری که میتوان برای مقایسه بین بازیگری در تلویزیون و سینما به آن اشاره کرد جشنواره ها وجوایزی متفاوت آنها است.

در بخش جوایز و جشنواره‌ها میتوان گفت توجه و تمرکز جشنواره‌ها بیشتر معطوف به آثار سینمایی است و سالانه جشنواره‌های متعددی چه در ایران و چه درجهان برای فیلم های سینمایی برگزار میشود که در ادامه به چند جشنواره معتبر و مطرح در این حوزه میپردازیم.

جشنواره‌های سینمایی جهان:

جشنواره فیلم اسکار:

جایزه‌هایی برای شایستگی‌های هنری و فنی در صنعت فیلم هستند. این جایزه‌ها، به عنوان پرآوازه و نیک‌نام‌ترین جایزه‌ها در صنعت سرگرمی شناخته می‌شوند. این مراسم یکی از شاخص‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در جهان است و بزرگترین جایزه در زمینهٔ سینما می‌باشد و هر ساله در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به‌صورت زنده پخش می‌شود.

جشنواره کن:

جشنواره فیلم کن

یکی از معتبر ترین جشنواره های‌ فیلم که سالانه در کن فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرها از جمله مستند به‌شمار می‌آید.

جشنواره فیلم شیکاگو:

این جشنواره به فیلم های مستقل و غیر آمریکایی می پردازد. فستیوالی که نیم قرن پیش در اکتبر ۱۹۶۵ میلادی تاسیس شد و اکنون گسترش بسیاری پیدا کرده و اعتبار بالایی در دنیای فیلم های مستقل دارد.

جشنواره‌های سینمایی ایران:

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر:

سمرغ بلورین

مهم‌ترین جشنواره سینمایی ایران که سالانه در بهمن ماه در تهران برگزار می‌گردد. پیش نمایش آثار معتبر سینمایی ایران در این جشنواره به نمایش گذاشته میشود. این جشنواره توسط بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

جشن خانه سینما:

 

جشن خانه سینما

با نام‌های جشن بزرگ سینمای ایران و جشن خانه سینما نیز شناخته می‌شود، یک جشنواره فیلم است که هر ساله در ایران و توسط خانه سینمای ایران برگزار می‌شود. این مراسم در روز ۲۱ شهریورمصادف با روز ملی سینما در ایران، به بهترین‌های سینمای ایران تندیس خانهٔ سینما اهدا می‌شود.

جشنواره‌ فیلم های تلویزیونی جهان:

جایزه عقاب طلایی:

این جوایز مربوط به تلویزیون ملی روسیه می‌شوند و در حقیقت این فستیوال کپی شده همان آکادمی علوم و فنون سینمایی (اسکار)‌ است.

در اعطای جایزه عقاب طلایی؛ یک روند خاص دیگر هم وجود دارد و آن شرکت دادن آثار مهم سینمایی روسیه است، اگرچه نام این جوایز و عنوان رسمی آن تلویزیونی است. با این همه آثاری که صاحب موفقیت جهانی شوند عمدتا در این فستیوال به یکی از عقاب‌های طلایی می‌رسند.

جایزه امی:

جشنواره‌ی آمریکایی است که برای تولیدات تلویزیونی برگزار میشود. عموما آنرا به‌عنوان معادل اسکار برای تلویزیون میداند در این جشنواره سریال‌های تلویزیونی از سراسر دنیا شرکت کرده و به بهترین آنها در هر حوزه جایزه امی تعلق میگیرد.

جشنواره‌ فیلم تلویزیونی ایران:

جشنواره تلویزیونی جام جم:

جشنواره جام جم

این جشنواره هر سال توسط صدا و سیما برگزار میشود و آثار برجسته تلویزیونی در تمامی رشته ها جایزه دریافت میکنند.

هر چند انتظار میرود با گسترش سریال ها و فیلم های نمایش خانگی جشنواره های جدیدی برای این آثار در سال‌های آینده شکل بگیرد.

فواید و مضرات کلاس‌های بازیگری

کسانی که میخواهند بازیگر را بیاموزند و در کلاس های بازیگری شرکت کنند دو راه پیش روی خود دارند :

1.شرکت در کلاس های بازیگری موسسات

2.گذراندن دوره سه ساله بازیگری در مدرسه تئاتر

اما اگر بخواهیم از مزایا و معایب این کلاس ها بگوییم شرکت در کلاس‌های بازیگری موسسات برای کسانی که نمیخواهند و یا نمیتوانند چند سال به صورت تمام وقت برای آموزش بازیگری زمان بگذارند بسیار مناسب است همچنین برای کسانی که هنوز برای انتخاب رشته بازیگری مطمئن نیستند و میخواهند خود را محک بزنند این کلاس ها بستر مناسبی هستند.

از معایب این کلاس‌ها میتوان به این موضوع اشاره کرد که افراد با توجه به نیازهایشان باید انواع مختلف کلاس های بازیگری را انتخاب کنند و در آنها شرکت کنند.پس از شرکت در این دوره ها باید به سراغ تست های بازیگری،اگر شما میخواهید پس از گذراندن کلاس بازیگری خود درمکتب مهر “تست‌ بازیگری” بدهید. پیشنهاد میکنم به این مقاله بروید و از قبل خود را برای پاسخ به “سوالات تست بازیگری” آماده کنید.

اما عیب بزرگ گذراندن دوره‌های آکادمیک بازیگری را همانطور که گفته شد میتوان وقت گیر بودن و طولانی بودن پروسه آموزش دانست و بزرگترین مزیت آنرا آموزش تمام و کمال موارد مورد نیاز بازیگری در طول دوره آموزشی نیز دانست.

کلاس بازیگری در موسسات انواع و شاخه هایی مختلفی دارد که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

اولین و مهمترین کلاس:تکنیک بازیگری:

برای کسانی که در دورههای آکادمیک مدرسه تئاتر شرکت نمیکنند اولین و مهمترین کلاس تکنیک بازیگری است.این کلاسها در واقع پایه و اساس آموزش بازیگری هستند.

در هرکدام از این کلاسها یک تکنیک خاص به بازیگر آموزش داده میشود.پس برای یادگیری تکنینکهای مختلف لازم است هنرجوهای بازیگری چندین کلاس تکنیک بازیگری را بگذرانند.

دومین گام:آموزش اجرا روی صحنه:

تمرین کلاس بازیگری

در این کلاس ها به هنرآموزان بازیگری آموزش داده میشود که چطور به اجرای روی صحنه بپردازند و جلوی دوربین فیلمسازان قرار بگیرند.

این کلاس ها حتی برای کسانی که به صورت آکادمیک و در مدرسه های تئاتر به آموزش میپردازند نیز میتواند مفید باشد چرا که در این مدراس نیز فرصت بازیگری در صحنه های واقعی و جلوی دوربین های فیلمبرداری نیز فراهم نبوده است.

این کلاس ها از این جهت میتواند برای هنرجویان کلاس بازیگری مفید باشد که آنها به بازی در مقابل دوربین نیز عادت میکنند.همچنین در این کلاس ها آموزش نحوه راه رفتن،کنترل صدا و سایر تکنیک های بازیگری مقابل دوربین به هنرآموزان ارائه میشود.

گام سوم:آموزش بداهه گویی:

یکی از مهمترین آموزشها برای هنرآموزان بازیگری الخصوص کسانی که به دنبال بازیگری در تبلیغات تجاری و اجراهای کمدی هستند آموزش بداهه گویی است. این مهارت ارزشمند در تمامی عرصه ها از کمدی گرفته تا درام باعث بالا رفتن سطح بازیگری هنرآموزان است.

آخرین گام:خواندن سرد:

نمایشنامه خوانی

در این کلاسها شیوه خواندن و تحلیل نمایشنامه و فیلمنامه آموزش داده میشود.

خواندن سریع و تجزیه تحلیل متن و الخصوص به خاطر سپردن خطوط و دیالوگ ها از جمله مهارت هایی است که در این کلاسها آموزش داده میشود و میتوان گفت آموزش این مهارت برای تمام علاقه مندان آموزش بازیگری مفید است.

دوره های Masterclass چیست؟

دوره مستر کلاس

مستر کلاس یکی از کاملترین کلاس‌های آموزشی به صورت ویدیو است که در آن مشهورترین افراد رشته هنری به تدریس میپردازند.

دوره‌های مستر کلاس به صورت های متفاوتی برگزار میشود بعضی از استادها که از شخصیت های برجسته هنری هستند به بیان نظریات، دیدگاه ها و تجربه‌های عملی خود میپردازند و برخی دیگر از مدرسان ورک‌شاپ‌هایی برگزار میکنند و تجربیات خود را به صورت عملی به هنرآموزان انتقال میدهند.

مستر کلاس با آنکه دارای شکل و سرفصل های مشخص برای کلاس‌های خود نیست به علاقه مندان حوزه های مختلف این امکان را میدهد تا تجربیات ارزشمند شخصیت‌موفق رشته‌های مختلف بیاموزند و زیر نظر آنها رشته مورد علاقه خود را بیاموزند.

دیوید روگیر بنیانگذار مستر کلاس میگوید:روایت به شیوه مادربزرگم را دوست دارم، کسی که وقتی زن جوانی بود به همراه دخترش از دست نازی‌ها گریخت و به امریکا مهاجرت کرد. او بارها و بارها تلاش کرد که در مدارس پزشکی مشغول به کار شود اما بارها و بارها رد شد تا اینکه سرانجام یکی از آنها او را پذیرفت. مادربزرگ  معتقد بود که نوه‌اش هیچگاه نباید  تحصیل و آموزش را رها کرد  پس ایده مستر کلاس از همینجا پدید آمد.

روگیر در هنگام راه اندازی استارت آپ مستر کلاس به این فکر کرد خود و دوستانش دوست دارند چه چیزهایی را از چه کسانی یاد بگیرند.درس ها و مهارت هایی که همه ی مردم آرزو دارند آنرا بیاموزند اما هیچگاه فرصت نمیکنند به آنها بپردازند و برای آنها وقت بگذارند.

با توجه به ذهنیت های رویگر و سرعت تغییر دنیای امروز او به این نتیجه رسید که دیگر درس هایی که در مدرسه و دانشگاه ندریس میشود در زندگی مردم کاربرد ندارند و باید به دنبال آموزش های جدید و با شیوه های جدید رفت.مردم نیز آماده شدند تا این تغییر را بپذیرند و برای آموزش ها و ارتقای سطح علمی خود هزینه هایی را بپردازند.

پس ایده ی مستر کلاس به اینجا رسید که آموزش آنلاین آن هم از بهترین ها با هزینه کم هم به نفع مردم تمام میشود هم استارت آپ او را رونق میبخشد.

داستین هافمن نخستین کسی بود که حاضر به ضبط دوره های آنلاین برای مستر کلاس شد.

بوقتی از روگیر می‌پرسند که آیا مسترکلاس یک دوره آموزشی است یا سرگرمی؟

او در جواب اینگونه گفت: چرا یک دوره آموزشی سرگرم کننده نباشد؟

در تعریف هدف مستر کلاس گفته شده است که این کلاس ها با هدف درموکرایزه کردن و دسترسی آسان همه ی مردم به نوابغ عرصه های مختلف برگزار میشود.

شاید به توان در مورد کلاس های آنلاین مستر کلاس اینطور گفت که این کلاس ها برای یک سطح مهارت خاص طراحی نشده است و این کلاس ها برای یک سطح عمومی از مخاطبان میتواند مورد استفاده و مفید فایده قرار گیرند.

بازیگری کودکان

برای اغلب ما پیش آمده است که در خانواده خود یا دوستانمان کودکان خردسالی را دیده ایم که استعداد بالایی در زمینه ی بازیگری کودک و اجرا داشتند، این استعداد ها به دلیل همزمانی با اوج بازی های رایج کودکانه مثل دزد و پلیس یا پانتومیم،قایم موشک و ….. نمود پیدا می‌کند.

کشف هر استعدادی در سنین کودکی و پرورش و هدایت آن استعداد زمینه ی ظهور ستاره هایی در سال های آینده ی رو پديد می آورد که بازیگری کودک هم از این قاعده مستثنی نیست

آموزش تئاتر و بازیگری کودک شامل سر فصلهای زیر است :

  1. تعريف تئاتر و هنرهاي نمايشي
  2. اصطلاحات و واژه های تئاتر
  3. آشنايي باصحنه هاي مختلف تئاتر
  4. سبک شناسي تئاتر
  5. زبان بدن
  6. فنون بيان
  7. تنفس ذر بازيگری

 آموزش بازیگری کودک به فرزندان از چه اهمیتی برخوردار است؟

کلاس بازیگری کودک

بازیگری یک آموزش کامل میباشد که اگر صرفا از نگاه ورود به عرصه سینماو تاتر نگاه نکنیم ،لازمه آموزشی میباشد چرا که آموزش های جامعی شامل :

۱-اعتماد به نفس

۲-خلاقیت و هوش

۳-بیان قوی

۴-ارتباط اجتماعی قوی

نخستین مزایای بازیگری کودک بهبود سطح قدرت کلام کودک است.

این موضوع برای هیچ یک از ما پوشیده نیست که کودکان پس از پا گذاشتن در این دنیا تا مدت ها قابلیت صحبت کردن ندارند و تنها با علائم کودکانه منظور خود را بیان میکنند. پس از آن که مدتی درمعرض اجتماع قرار میگیرند به ناچار از محیط اطراف خود الگو برداری میکنند و نحوه صحبت کردن و حداقل نحوه بیان کردن خواسته های خود را می آموزند.

اما کودکان در این مرحله به دو دسته تقسیم میشوند.

گروهی از کودکان با وجود آن که در سن مناسب برای مکالمه هستند هنوز قادر به برقرار ی ارتباط صحیح با اطرافیان نبوده و گروهی دیگر با بیان جمله هایی عجیب و غریب به راحتی با اطرافیان خود مکالمه میکنند و از این طریق نیازهای خود را برطرف نمایند. اما بین این دو دسته تفاوت های وسیعی وجود دارد.

عموما والدین همواره سعی دارند کودکانی خوش زبان تربیت نمایند.

به جهت میزان اهمیت برقراری ارتباط انسان ها با یکدیگر عموما تمام انسان ها برای زندگی راحت تر نیاز به قدرت بیان بالایی دارند چه بسیار انسان هایی که با قدت بیان ضعیف خود در زندگی روزمره دچار مشکل میشوند.

همانطور که در تمامی مقالات مربوط به کودکان به این موضوع اشاره شده است تمام رفتارهای خوب و بد انسان ها ریشه در دوران کئودکی دارد.

به همین جهت اگر قرار است رفتاری مثبت در وجود کودک ایجاد کنیم بهتر است آن را از دوران کودکی آغاز نماییم

دوره بازیگری مکتب مهر

در دوره بازیگری مکتب مهر استاد علی سلیمانی به تدریس پرداخته اند.این دوره به صورت آفلاین و در دوازده جلسه برای مخاطبان و هنرآموزان علاقه مند به بازیگری آماده شده است.

سرفصل های این دوازده جلسه به شرح زیر است:

درس اول:

بخش۱: چرا علاقه مند بازیگری باید تحت آموزش قرار بگیرد؟

در این بخش از درس اول به توضیح و تبیین لزوم آموزش برای علاقه‌مندان بازیگری پرداخته میشود.

بخش ۲: زاویه نگاه هنری بازیگر

در بخش دوم درس اول آموزش بازیگری در مورد دریچه دید بازیگر به نمایش و دنیا پیش روی او پرداخته میشود.

بخش ۳: هفت هنر

درس دوم:

خودشناسی بازیگر

درس سوم :
روایت قصه با بدن

درس چهارم:
بیان

درس پنجم:
عروض کلمات فارسی

درس ششم:
شناخت ادبیات نمایشی(دراماتیک)

درس هفتم:
رهایی از اندام های انسانی

درس هشتم:
آینه

درس نهم:
تربیت حس

درس دهم:
اهمیت کارگردان در صحنه

درس یازدهم:
رخ در رخ ماینزر

درس دوازدهم:
تمرین مقدماتی

استاد علی سلیمانی مدرس کلاس بازیگری مقدماتی:

علی سلیمانی مدرس کلاس بازیگری

علی سلیمانی از بازیگران برجسته کشور که تدریس کلاس بازیگری مقدماتی مکتب مهر را بر عهده دارد،دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری است.سلیمانی به غیر از بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون که حرفه ی اصلی او است در زمینه دستیار کارگردانی نیز تجربه همکاری با کارگردان های بزرگ را در کارنامه خود دارد.

علی سلیمانی از سال 1370 به تدریس بازیگری مشغول است.سلیمانی در بیش از 30 فیلم به ایفای نقش پرداخته و همچنین در تئاتر نیز از کارنامه خوبی برخوردار است.همچنین او طراح صحنه چندین کار سینمایی از جمله فیلم سینمایی مریم مقدس نیز بوده است.

 

 

درس اول: مبانی بازیگری

1
چرا علاقمند بازیگری باید تحت آموزش قرار بگیرد؟
2
زاویه نگاه هنری بازیگر
3
هفت هنر

درس دوم: خودشناسی بازیگر

1
اتود
2
تعاریف بازیگری
3
به وجود آوردن عکس و امتداد آن
4
امتداد نقش‌های دیگر
5
شناسایی اندام صورت
6
شناسایی بدن و نرمش های بازیگری
7
نرمش های ریتمیک بازیگری

درس سوم: روایت قصه با بدن

1
پانتومیم
2
نمایش قصه با بدن
3
یک نمونه پانتومیم
4
تقلید از طبیعت

درس چهارم: بیان

1
تمرین تنفس
2
شناخت اندام گفتاری
3
الفبا و حروف صدادار
4
تمرین بیان
5
آواز

درس پنجم: عروض کلمات

1
عروض کلمات فارسی
9:27

درس ششم: شناخت ادبیات نمایشی

1
آشنایی با نمایشنامه های مشهور جهان
8:41
2
مواجه بازیگر مبتدی با نمایشنامه
3
خلاقیت در اجرا نمایشنامه
4
اجرای نمایشنامه

درس هفتم: رهایی از اندام های انسانی

1
تربیت تخیل

درس هشتم: تمرین آینه

1
آینه

درس نهم: تربیت حس

1
معرفی نمودار احساس
2
رسم نودار احساسی شخصیت
3
اجرای احساس
10:00

درس دهم: اهمیت کارگردان

1
اهمیت کارگردان در صحنه

درس یازدهم: رخ در رخ

1
رخ در رخ مایزنر

درس دوازدهم: تمرین رخ در رخ

1
تمرین اول
2
تمرین دوم
بله اما بعد از این دوره نیاز به دوره های تکمیلی نیز دارید

اولین دیدگاه را ثبت کنید.

برای ثبت نظر ابتدا باید وارد شوید
Clicky