Quantcast

خواننده شدن را چگونه آغاز کنیم؟

نویسنده:
بنی علی
زمان تقریبی خواندن : 8 دقیقه
پرورش استعداد خوانندگی از سنین جوانی می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد

خواننده شدن را چگونه آغاز کنیم؟

تبدیل شدن به یک هنرمند موفق، آرزوی بسیاری از خوانندگان جویای نام است. ورود به این صنعت، خواننده شدن و یافتن شغل‌های خوانندگی می‌تواند ترکیبی از شانس، استعداد و زمان باشد؛ این بسیار پیچیده‌تر از تصمیم‌گیری ساده است، من می‌خواهم آواز بخوانم. شروع زودهنگام و ارزیابی صادقانه از مهارت‌های رو به رشد خود می‌تواند به شما در ترسیم مسیری برای موفقیت کمک کند.

از سنین جوانی آغاز کنید

بعضی افراد با استعداد ذاتی خوانندگی متولد می‌شوند که بی‌شک برای پرورش و به کمال رسیدن، به آن‌ها نیاز دارند؛ دیگران استعداد خام اما انعطاف‌پذیر دارند که باید به مرور پرورش و تربیت یابد. صرف نظر از اینکه یک شخص کجای این معادله قرار می‌گیرد، پرورش استعداد خوانندگی از سنین جوانی می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

  • از طریق مدرسه، مسجد یا مراکز اجتماعی به گروه‌های کر و همخوانان ملحق شوید.
  • پیش یک مربی حرفه‌ای آواز، آموزش خوانندگی ببینید.
  • در تابستان و تعطیلات در گروه‌های سرودخوانی شرکت کنید.
  • گام‌ها را در خانه تمرین نمایید.
  • درباره هنرمندان مورد علاقه مطالعه کنید و با فنون آن‌ها آشنا شوید.
  • از مربیان و معلمان آواز بازخورد و ارزیابی صادقانه بخواهید تا مطمئن شوید صلاحیت لازم برای خواننده شدن و توانایی حفظ شغل‌های خوانندگی را دارید.

خود را با بهترین‌ها احاطه کنید!

زمانی که برای کمک به پیشرفت مهارت خوانندگی خود، متخصصی حرفه‌ای استخدام می‌کنید، به دنبال شخصی باشید که مناسب باشد:

  • به دنبال معلم آوازی باشید که از سوال کردن استقبال، و در هدف‌گذاری و ایجاد انتظارات واقع‌بینانه کمک کند.
  • فردی را انتخاب کنید که به توانایی موسیقایی او احترام می‌گذارید. شخصی که به عنوان خواننده مورد احترام است، انتخاب مناسبی است.
  • به جای شخصی که فقط مراحل مشابه را بارها و بارها طی می‌کند، کسی را انتخاب کنید که با او پیشرفت کنید.

هشدار: اگر معلم آواز شما را وادار به تمرین زیاد صدا کند که گلو یا تارهای صوتی شما آسیب ببیند، وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

پرورش استعداد خوانندگی از سنین جوانی می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشدیک ارزیابی صادقانه انجام دهید

احتمالا می‌توانید به عنوان هنرمند، پولی از خوانندگی بدون استعداد یا بدون تعهد لازم کسب نمایید. یک ارزیابی صادقانه داشته باشید تا از اینکه صلاحیت لازم برای ورود به این حرفه بسیار رقابتی را دارید، مطمئن شوید:

انگیزه: حتی بهترین خوانندگان هم باید سخت تمرین کنند، در نهایت نمونه کار ضبط کنند، با مدیر‌برنامه‌ها کار کنند، تست‌های خوانندگی بی‌پایان بدهند، بازخورد بگیرند و هنرسنجی شوند. این مسیر حرفه‌ای برای افراد حساس نیست و برای ایجاد آن باید دل‌وجرئت و شکیبایی داشت.

نظم: پرورش حرفه خوانندگی به میزان زیادی نیاز به تعهد به این حرفه دارد. این شامل کار با مربیان آواز، تمرین و یادگیری نحوه مراقبت از صدا به عنوان یک ساز است. خوانندگان موفق باید علاقه‌مند و منظم باشند تا به یک برنامه دقیق آموزشی پایبند شوند.

مهارت‌های اجتماعی: خوانندگان و هنرمندان باید مهارت‌های اجتماعی استثنایی و همچنین توانایی ارائه در مقابل جمعیت را داشته باشند. مهارت‌های بین فردی نیز مهم است، به ویژه زمانی که صحبت از هنرآزمایی، ملاقات با تولیدکنندگان موسیقی و تلاش برای قبولاندن خود به عنوان یک هنرمند کارآمد است.

صبر: حرفه خوانندگی می‌تواند هم به زمان و هم به پشتکار نیاز داشته باشد. داشتن صبر و شکیبایی کمک زیادی به شما می‌کند تا به اهداف خود برسید.

خوانندگان مشتاق همچنین باید بتوانند رد شدن را بپذیرند و از انتقادات حرفه‌ای درس بگیرند. این امر مستلزم داشتن خودآگاهی، عزم راسخ و تمایل به اصلاح مستمر کار خود است.

هشدار: صادق بودن با خود در مورد توانایی‌هایتان بسیار مهم است؛ در غیر این صورت خود را برای ناامیدی آماده کنید.

بدانید چه می‌خواهید

در حالی که حرفه خوانندگی می‌تواند آغاز و پایان داشته باشد و در طول دوره یک شغل مسیرهای مختلف را طی کند، زمانی که شما شروع به کار می‌کنید، عاقلانه است که یک ایده کلی از آنچه در نهایت می‌خواهید انجام دهید، داشته باشید تا بتوانید قدم‌های خود را به درستی انتخاب کنید. مسیرهای زیادی برای دنبال کردن هست:

  • هنرمند موسیقی
  • خواننده/ ترانه‌سرا
  • تئاتر موزیکال
  • خواننده ایندی/ مردمی
  • عضو گروه موسیقی
  • تک‌خوان
  • نویسنده/ خواننده آهنگ تبلیغاتی

هر مسیر شغلی خوانندگی، مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارد و توانایی و ماندگاری به دست می‌آورد.

در نظر بگیرید که کجا کار خواهید کرد

خوانندگان در انواع محیط‌ها کار می‌کنند، از خوانندگی تلگرام‌ها (خواندن پیام به شکل موسیقی) و سالن‌های کارائوکه گرفته تا سالن‌های اپرا و مانورهای تبلیغاتی استادیوم‌ها. تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه نوع خواننده‌ای می‌خواهید باشید و در نهایت دوست دارید کجا اجرا کنید، می‌تواند زمینه را برای پیشرفت حرفه‌ای اولیه شما فراهم کند. به خاطر داشته باشید، برخی از خوانندگان، مانند اجراکنندگان تورها، بقیه زندگی خود را با چمدان‌ها و سفر به دور دنیا می‌گذرانند. سایرین همانند رهبران دینی در مراکز مذهبی و هنرمندان گروه‌های موسیقی، می‌توانند زندگی باثبات‌تری داشته باشند.

از یک محیط موسیقایی استفاده کنید

برخی از مناطق کشور به دلیل پرورش استعداد موسیقی، بیش از مناطق دیگر شناخته شده‌اند. هر چند فرصت‌هایی برای کشف شدن استعداد در همه جا هست، اما برخی از شهرها فرصت‌های بیشتری نسبت به شهرهای دیگر ارائه می‌دهند. اگرچه جابجایی انتخاب همه نیست، اما ممکن است محله‌هایی در شهرها وجود داشته باشند که به کعبه آمال موسیقی معروف هستند و می‌توانند فرصتی برای قرار گرفتن در یک محیط موسیقایی فراهم کنند.

خواننده شدن هم به زمان و هم به پشتکار نیاز داردآموزش ببینید

آموزش موسیقی می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد منشاءهای موسیقی، علمی که در پشت اجرای موسیقی است و نحوه نمایش خود به عنوان یک هنرمند، یاد بگیرید. تحصیلات آکادمیک را در مدرسه‌ای دنبال کنید که به برنامه‌های موسیقی خود شهرت دارد و می‌تواند به شما در ایجاد مهارت و تکمیل هنر خود کمک کند. کلاس‌های زیر را در نظر بگیرید:

  • تئوری موسیقی
  • اجرا
  • تاریخ موسیقی
  • هنرهای زیبا
  • هنر اجرا

تحصیلات رسمی در حوزه موسیقی باعث می‌شود تا مهارت‌های خود را بیشتر توسعه دهید و صدای خود را به عنوان یک ابزار پرورش دهید. همچنین توصیه‌های عملی در مورد چگونگی تبدیل اشتیاق خود به خواننده شدن به یک مسیر حرفه‌ای مناسب و دریافت حقوق خواننده به شما کمک می‌کند. بعلاوه می‌توانید ارتباطات ارزشمندی برقرار کنید و یاد بگیرید که در مقابل جمعیت راحت باشید. اگر تصمیم دارید که حرفه خوانندگی را به یک مسیر علمی ببرید، یک آموزش رسمی هم می‌تواند شما را برای یادگیری جنبه‌های مختلف موسیقی و هنر نمایشی آماده کند.

برای خوانندگانی که می‌خواهند خواننده کلاسیک یا اپرا شوند، معمولاً تحصیلات رسمی که به مدرک چهار ساله موسیقی منتهی می‌شود، ضروری است.

نکته

از یک مشاور آموزشی بخواهید تا به شما کمک کند بهترین مسیر مربوط به خواننده شدن را براساس اهداف شخصی خود انتخاب کنید. برخی از مدارک موسیقی، شما را برای اجرا آماده می‌کنند، برخی دیگر برای تدریس، و برخی دیگر برای مدیریت بخش کسب‌وکار صنعت موسیقی.

یک پکیج کامل باشید

بسیاری از خوانندگان می‌دانند که با ایجاد شهرت به عنوان خواننده همه فن حریف و با استعداد، می‌توانند درهای بیشتری به روی خود باز کنند؛ نسبت به آنچه خوانندگی صرف به آن‌ها می‌دهد. خواننده شدن همچنین می‌تواند شامل ایجاد یک صحنه جذاب، یادگیری حرکات موزون و رقص و پیدا کردن راه‌هایی برای ارتباط با مخاطب باشد. برخی از خوانندگان همچنین مهارت‌های بازیگری و توانایی کامل صحبت در جمع را دارند. بسیاری، هم ساز می‌زنند و موسیقی و شعر خود را تنظیم می‌کنند.

نکته

توسعه مهارت‌های نمایشی متعدد به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک هنرمند چند وجهی و همه کاره، مورد توجه قرار بگیرید.

خوانندگی خود را تبلیغ کنید

فضاهای آنلاین ایجاد شده با هدف اجازه دادن به مردم برای تقسیم استعدادهای خود با مخاطبان بین‌المللی گسترده، فرصتی دیگر برای تبلیغ خود به عنوان خواننده و دریافت حقوق خواننده است. نمونه کارها یا موسیقی‌های خود را بسازید و آن‌ها را به صورت آنلاین ارائه دهید. با استراتژی‌های بازاریابی آشنا شوید که به شما امکان نواختن برای مخاطبان خاص خود را می‌دهد. اگرچه رقابت در این حوزه زیاد است، اما راهی سریع و ارزان برای شنیده شدن صدا شما ارائه می‌دهد.

نکته

رسانه‌‌های اجتماعی نیز برای یادگیری تکنیک‌های مختلف تجاری مناسب هستند.

پیش‌بینی شده است که مشاغل صنعت موسیقی تا سال 2026 تا حدود 6 درصد رشد خواهد کرد؛ پلتفورم‌های آنلاین و خدمات پخش‌کننده، فرصت‌های بیشتری به مردم ارائه می‌دهند تا استعدادهای خود را به مخاطبان بیشتری نشان دهند.

تحصیلات رسمی در حوزه موسیقی به شما کمک می‌کند مهارت‌های خود را بیشتر توسعه دهیدیک مدیربرنامه استخدام کنید

کار با یک مدیربرنامه با استعداد می‌تواند به شما کمک کند خود را در مقابل متخصصانی قرار دهید که به طور بالقوه می‌توانند در پیشرفت حرفه خوانندگی، یافتن مشاغل خوانندگی و شروع به گرفتن حقوق خوانندگی کمک کنند. تهیه‌کنندگان موسیقی و مدیربرنامه‌ها به یک لیست گسترده و متنوع از متخصصان خوانندگی، آهنگ‌سازی و اجرا دسترسی دارند. اگر صلاحیت لازم را داشته باشید، یک مدیر برنامه خوب می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند. در مورد مدیر برنامه‌های خوانندگان دیگر در سبک‌های مشابه خود تحقیق کنید و با آن‌ها تماس بگیرید تا مراحل نمایش توانایی را جویا شوید.

نکته

احساس نکنید مجبورید به اولین مدیربرنامه که پیشنهاد نمایندگی شما را دارد، جواب مثبت دهید. مطمئن شوید که شخص دارای اعتبار قابل اطمینان، سابقه کار معتبر و زمان سرمایه‌گذاری شده برای کمک به شما در پرورش کامل استعداد خود است.

هدف‌گذاری واقع‌بینانه انجام دهید

اگر تا به حال مسابقات تلویزیونی خوانندگی را تماشا کرده باشید، به خوبی از این واقعیت آگاه هستید که گرچه خوانندگان با استعداد زیادی در دنیا وجود دارند، تنها درصد کمی در مرکز توجه مردم قرار می‌گیرند؛ حتی در آن زمان، تنها تعداد معدودی از برگزیدگان، سطح بالایی از درآمد خوانندگی دریافت می‌کنند. بعلاوه میزان درآمد خوانندگان از نظر میزان موفقیت و مسیر شغلی که انتخاب می‌کنند، بسیار متفاوت است. در سال 2017 متوسط درآمد ساعتی خوانندگان 20 تا 30 دلار بود. بسیاری از خوانندگان نیز به عنوان پیمانکار مستقل در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین همیشه به آن‌ها مزایای بازنشستگی و خدمات درمانی پرداخت نمی‌شود.

نکته

پرورش یک استعداد ثانویه برای کمک به پرداخت هزینه‌ها، در حالی که برای شروع حرفه خوانندگی خود کار می‌کنید، ضرری ندارد. بسیاری از هنرمندان در حالی که روی کسب شهرت کار می‌کنند، به کار دیگر نیز مشغول هستند.

کارها و وظایف خوانندگان

آمارها نشان می‌دهد که شغل خوانندگی کاملا رقابتی است و اکثر خوانندگان باید از راه‌های دیگر کسب درآمد کنند. تضمین شغل خوانندگی هم به استعداد و هم به آمادگی نیاز دارد. بیشتر خواننده‌ها از کودکی آمادگی لازم را دریافت می‌کنند. با پیشرفت شغلی، بسیاری از خوانندگان دریافتند که این حرفه به مسئولیت‌هایی فراتر از توانایی ارائه یک آهنگ نیاز دارد.

شغل خوانندگی کاملا رقابتی است و اکثر خوانندگان باید از راه‌های دیگر کسب درآمد کنندکاری که خوانندگان انجام می‌دهند

معمولا خوانندگان آهنگ‌هایی را حفظ می‌کنند که دیگران نوشته‌اند، اما برخی از خوانندگان آثار خود را می‌سازند. آن‌ها ممکن است به تنهایی یا با یک گروه آواز مانند گروه کر بخوانند، آواز پس‌زمینه برای خواننده‌ها آماده کنند یا تبلیغاتی ضبط کنند که در صداوسیما پخش می‌شود. ممکن است خوانندگان صرفا خواننده باشند یا ممکن است هنگام اجرا، ساز بزنند و خود را همراهی کنند.

جایی که خوانندگان کار می‌کنند

محل کار به نوع موسیقی که خوانندگان در آن تخصص دارند و میزان موفقیت آن‌ها بستگی دارد. اگر ژانر‌های کلاسیک مانند اپرا را انتخاب کنند، اجراها معمولا در سالن‌های کنسرت یا سالن‌های اجتماعات برگزار می‌شود. ممکن است خوانندگان موسیقی پاپ در کلوپ‌ها یا پارک‌ها برنامه اجرا کنند، به ویژه هنگامی که برای اولین بار کار خود را شروع می‌کنند، زیرا هر چه بیشتر موفق می‌شوند، به مکان‌های بزرگ‌تری می‌روند.

خوانندگان پیش‌زمینه از یک خواننده اصلی پشتیبانی می‌کنند، و هر جا که خواننده به آن‌ها نیاز دارد، کار می‌کنند؛ این می‌تواند در استودیو ضبط یا روی صحنه حین اجراهای زنده باشد. خوانندگانی که در رسانه رادیو و تلویزیونی تخصص دارند، معمولا در استودیوهای ضبط صدا کار می‌کنند.

گروه‌های موسیقی ممکن است در داخل یا خارج کنسرت برگزار نمایند یا در استودیوهای ضبط صدا کار کنند. برخی از خوانندگان در شهر‌بازی‌ها، داخل کشتی‌های مسافرتی، یا به عنوان هنرمند در مجالس عروسی و مهمانی‌های خصوصی کار پیدا می‌کنند. کنسرت‌ها معمولاً آخر هفته یا شب برگزار می‌گردند، در حالی که جلسات ضبط معمولاً در ساعات کاری عادی برنامه‌ریزی می‌شوند.

مسئولیت‌های حرفه‌ای خواننده

خوانندگان باید آماده ارائه یک اجرا باشند. آن‌ها باید آهنگ‌هایی را که قرار است اجرا کنند به خاطر بسپارند که معمولاً نیاز جلسات تمرین با دیگران و نیز تمرین فردی است. خوانندگان باید وقت‌شناس باشند تا از هزینه‌های اضافی در استودیوهای ضبط صدا یا تأخیر در روی صحنه جلوگیری کنند. بیشتر خوانندگان باید برای مشاغل، هنرآزمایی شوند؛ آن‌هایی که به دنبال ملحق شدن به یک گروه اپرا، یک گروه راک و یا عقد قرارداد با یک انجمن هستند.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

مطالب مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

برای دریافت جدیدترین مطالب، در خبرنامه مکتب مهر عضو شوید

لطفا صبر کنید…
Clicky