Quantcast

آموزش تصویری خوانندگی با سبک پاپ

نویسنده:
بنی علی
زمان تقریبی خواندن : 5 دقیقه
راه‌های تقویت صدا و تبدیل شدن به یک خواننده پاپ

مقدمه

صدا یکی از بزرگترین دارایی‌های یک انسان است که تا حدود زیادی منحصر به فرد بوده و ویژگی‌های شخصیتی هر فرد را نیز دربرمی‌گیرد. صدای یک شخص می‌تواند بیانگر قدرت، اعتماد به نفس و فرم غالب شخصیتی هر فردی باشد. از طرفی آواز خواندن و خوانندگی نیز هنر و مشغولیتی جذاب و پرطرفدار است که بسیاری از افراد را برای رسیدن به شهرت وسوسه می‌کند تا در این وادی گام بگذارند.

البته افرادی نیز وجود دارند که علاقمند واقعی هستند و با عشق و علاقه این علاقمندی را دنبال می‌کنند. اما سؤال اینجاست که آیا همۀ افراد می‌توانند خوانندگی کنند و خواننده بشوند؟ آیا خوانندگی صرفاً نیاز به استعداد داشته و ذاتی‌ است؟ آیا هر کسی باید سبک خاصی از موسیقی و خوانندگی را انتخاب کند؟ و خلاصه اینکه آیا همه استعداد خوانندگی دارند؟ و اگر کسی بخواهد خواننده بشود چه کارهایی باید انجام دهد و چه آموزش‌هایی باید ببیند؟

ما قصد داریم در این مجال به این موضوع بپردازیم و با آموزش تصویری خوانندگی پاپ، نکات لازم را در این زمینه با شما در میان بگذاریم.

آیا همه می‌توانند خواننده بشوند؟

استعداد یا علاقه، آیا همه می‌توانند خواننده بشوند؟

همیشه این سؤال مطرح است که برای خواننده شدن چه چیزی لازم است؟ آیا باید استعداد خوانندگی داشته باشید؟ در جواب به این سؤال باید گفت؛ همه می‌توانند بخوانند و خواننده بشوند و خواننده شدن نیز مانند تمام مهارت‌های دیگر اکتسابی است. به همین دلیل اگر در خانوادۀ شما کسی خواننده نیست یا اگر دیگران می‌گویند که خوانندگی نیاز به استعداد خاص دارد، نپذیرید و سعی کنید که با تمرین و ممارست هدف و علاقمندی خود را دنبال نمایید. البته خوانندگی یک هنر است و برای یافتن راه صحیح و درست رسیدن به این مقصود باید تلاش کنید.

بنابراین اگر شما می‌توانید به راحتی با صدای بلند صحبت کنید یا کتاب بخوانید و دیگران متوجه آنچه می‌گویید یا می‌خوانید می‌شوند، پس شما می‌توانید خواننده شوید. ناگفته نماند که برای خواننده شدن و تمرین صدا برای خوانندگی، نیاز به فراگیری آموزه‌‍‌هایی است که در ادامه بیان می‌شود.

آموزش خوانندگی پاپ تصویری

مقدمات خوانندگی؛ آنچه برای خوانندگی باید بدانید

قبل از شروع آموزش تصویری خوانندگی، مواردی نیاز به شرح است که به طور کلی علاقمندان به کار آواز و خوانندگی باید بدانند و به آن توجه کنند که در آموزش خوانندگی مبتدی بسیار مورد تأکید است:

  • اولین مورد که قبل از باید هنگام ورود به این عرصه بدانید، موضوع رنگ و آهنگ مخصوص صدای خودتان است؛ به این معنا که اگر می‌خواهید صدایی شنیدنی و منحصر به فرد داشته باشید، باید سعی کنید از صدای کسی تقلید نکنید. یافتن جنس و رنگ صدای مخصوص به خودتان، حتی در تعیین سبک خوانندگی شما نیز دخیل است.
  • دومین موضوع تنفس صحیح شکمی است که نقش مؤثری در تولید صدا و حجم صدای تولید شده دارد که می‌بایست هنرجویان حوزۀ صدا و خوانندگی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند و از انجام مکرر و همیشگی تمرین‌های تنفس صحیح غافل نشوند.
  • هر صدایی وقتی در جای مناسب خود تولید شود زیباست، بنابراین تولید صدا از جای مناسب نکتۀ مهم سوم است. کما اینکه افرادی ممکن است چند سال تمرین کنند و کلاس بروند ولی صدایشان در جای مناسب خود قرار نگرفته باشد.
  • در خوانندگی به سبک پاپ و دیگر سبک‌ها، گسترۀ صداها به 4 گروه باس، تنور، آلتو و سوپرانو تقسیم می‌شود و در نهایت هر شخصی بین 7 اکتاو خوانندگی، می‌تواند تا 2 اکتاو را بدون فشار بخواند و این موضوع در سبک خوانندگی مؤثر است. عموماً صداهای باس و تنور متعلق به آقایان و آلتو و سوپرانو متعلق به خانم‌هاست.
  • سعی کنید نواختن یک ساز را بیاموزید؛ چرا که به شما در خوانندگی کمک کرده و برای شناخت ریتم و نت مؤثر است.
  • مهم‌ترین نکته در آموختن هر مهارت و هنری، تمرین و تکرار است. در زمینۀ خوانندگی نیز بیش از هر تکنیک و آموزش و استادی، تمرین و تکرار است که به شما کمک می‌کند تا شناخت درست و دقیقی هم از صدای خود و قابلیت‌های آن پیدا کنید و هم با کار آشنا شوید.

مهم‌ترین نکته در آموختن هر مهارت و هنری، تمرین و تکرار است

تکنیک‌های خوانندگی، آموزش خوانندگی پاپ تصویری

برای تقویت صدا و تبدیل شدن به یک خواننده در آموزش خوانندگی پاپ تصویری، تکنیک‌هایی وجود دارد که به علاقمندان و هنرجویان خوانندگی کمک می‌کند تا ضمن آگاهی از این تکنیک‌ها، راحت‌تر به هدف برسند.

  1. حفظ سلامت بدنی و جسمی و تناسب اندام: شاید تعجب کنید ولی سلامت جسم و تناسب اندام و کنترل وزن، در داشتن صدای سالم و صحیح کمک شایانی به شما می‌کند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
  2. تقویت اعتماد به نفس و توجه و تمرکز حین انجام تمرین‌ها از موضوعات بسیار مهم است. به هر حال زمانی که بخواهید به عنوان یک خواننده به روی صحنه بروید باید اعتماد به نفس و آمادگی انجام این کار را د اشته باشید.
  3. تمرین مستمر روزانه: باید خود را به تمرین روزانه مستمر به طور مناسب عادت بدهید. به قول آن مثل معروف؛ کار نیکو کردن از پر کردن است. حتی اگر روزانه زمان کمی به تمرین منظم اختصاص بدهید، بهتر از تمرین نامنظم است.
  4. رعایت فرم و استایل صحیح بدنی در هنگام آواز خواندن و خوانندگی به شما در تنفس صحیح و تولید صدای مناسب و درست کمک خواهد کرد، بنابراین از همین حالا به طریقۀ نشستن و ایستادن خود دقت کنید.
  5. همیشه سعی کنید قبل از شروع به خواندن، از روش‌ها و تمرین‌های لازم برای گرم کردن صدا و حنجرۀ خود استفاده نمایید. این تمرین‌ها به شما در تولید صدای مناسب کمک کرده و از وارد آمدن فشار و تنش به تارهای صوتی شما جلوگیری می‌کنند.
  6. از صدای خود و تارهای صوتی خود مراقبت کنید: فریاد کشیدن، فشار وارد کردن به حنجره و استعمال دخانیات می‌توانند به صدای شما آسیب برسانند. لذا با خودداری از انجام این کارها، از صدا و حنجره خود مراقبت کنید.
  7. از کمک و آموزش یک استاد متبحر بهره ببرید و سعی کنید با صبوری و مداومت، تمرین‌های لازم را انجام داده و به توصیه‌های او عمل کنید.

 

راه‌های تقویت صدا و تبدیل شدن به یک خواننده پاپ

  1. تمرین‌های صداسازی که زیر نظر استاد آموزش خوانندگی می‌بایست انجام شود نیز از موضوعات بسیار مهم در حیطۀ خوانندگی پاپ است که به شما در دستیابی به هدف کمک می‌نماید.
  2. ترانه‌های خوب بشنوید و گوش کنید، آن‌ها را بنویسید و تمرین کنید و سعی کنید در استودیو، ضبط ترانه را تمرین نمایید.
  3. درآخر این موضوع را همیشه مدنظر داشته باشید که احساس رضایتمندی از وجود خود و آنچه که به شما تعلق دارد که صدا یکی از این سرمایه‌های با ارزش است، به شما در راه رسیدن به هدف و تمرین با انرژی و هدفمند کمک می‌کند.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

برای دریافت جدیدترین مطالب، در خبرنامه مکتب مهر عضو شوید

لطفا صبر کنید…
Clicky